Nasz adres: ul. Gostyńska 11, Piaski

Godziny otwarcia: pon. - pt. 8-17 sob. 8-12

Telefon: +48 501 589 078

Adres email: darek@motofan.pl

  1. « Wróc do  Strona główna
  2. « Wróc do  Filtracja
  3. WYMIANA WKŁADU FILTRA OLEJU - NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ
Dariusz Michalski, 26.03.2019 13:54:26

WYMIANA WKŁADU FILTRA OLEJU - NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ

WYMIANA OLEJU JEST PRAWDOPODOBNIE JEDNĄ Z NAJTAŃSZYCH USŁUG OFEROWANYCH PRZEZ WARSZTAT, ALE W RAZIE POMYŁKI MOŻE DOPROWADZIĆ DO JEDNEGO Z NAJDROŻSZYCH POWROTÓW DO WARSZTATU.  

WYMIANA WKŁADU FILTRA OLEJU - NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ

1. Czystość jest kluczowa:

Po usunięciu starego filtra należy wyczyścić pokrywkę i obudowę. Chodzi o jedyny sposób, w jaki będziesz w stanie wykryć pęknięcia i uszkodzone nici.

2. Nawijaj uszczelki typu o-ring:

Nie ciągnij, nie podważaj ani nie rozciągaj nowych uszczelek o-ring podczas instalacji. Delikatnie nasmaruj uszczelkę o-ring i nawiń ją na gwinty w prawidłowym położeniu na obudowie.

3. Użyj prawidłowego narzędzia, aby zdemontować obudowę:

tylko dlatego, że obudowa ma gniazda na klucze, nie oznacza to, że możesz użyć konwencjonalnego klucza, gniazdka, a nawet szczypiec, aby ją wyjąć. Dostawcy narzędzi dysponują szeroką gamą narzędzi do filtrowania wkładów olejowych, które opłacą się, zapobiegając takiemu problemowi.

4. Bądź delikatny podczas usuwania uszczelek:

Nigdy nie używaj metody narzędziowej do odcinania pierścieni o-ring z obudowy - może to spowodować uszkodzenie gwintu lub powierzchni uszczelniającej. Nawet najmniejsze zadrapanie lub wyżłobienie może spowodować wyciek.

5. Układanie starych i nowych uszczelek typu O-ring:

Niektóre nowe aplikacje mogą wymagać do czterech nowych o-ringów, a niektóre zestawy filtrów mają wiele pierścieni O-ring w pakiecie, aby pasowały do różnych aplikacji. Kiedy nowy filtr jest rozpakowany, użyj starych O-ringów jako podstawy porównania, patrząc na nowe O-ringi.

6. Nałóż olej na O-ringi:

Zawsze używaj czystego oleju silnikowego do nowych O-ringów i wyżłobień pod uszczelkę o-ring w pokrywie obudowy. Pomaga to uzyskać lepsze uszczelnienie, ponieważ pierścienie O-ring nie będą się wiązały ani skręcały, gdy obudowa jest zainstalowana.

7. Spuść olej po usunięciu filtra:

Większość filtrów oleju typu wkład, które znajdują się na górze silnika, jest wyposażona w zawór przeciwzwrotny. Po wyjęciu filtra olej w obudowie spływa do miski. Ten olej jest zazwyczaj najbrudniejszy w silniku. Musi zostać spuszczony z silnika. Nadmiar oleju może również spowodować przepełnienie silnika, gdy nowy olej zostanie wlany do silnika. Dlatego należy pozostawić korek spustowy otwarty, aż do usunięcia filtra oleju.

7. Sprawdź specyfikacje i informacje serwisowe:

Nie zgaduj jaką siłą ma być dokręcona pokrywa obudowy filtra oleju. Specyfikacja auto dokładnie to określa lub sprawdź na pokrywie, gdzie często podany jest parametr momentu obrotowego; sprawdź je.

8. Wymień obudowę, jeśli masz wątpliwości:

Jeśli zauważysz jakiekolwiek uszkodzenia, które mogą spowodować wyciek lub awarię, zalecamy nową obudowę.

9. Sprawdź filtr:

stary filtr oleju w obudowie może wiele powiedzieć o silniku. Sprawdź fałdy pod kątem uszkodzeń, takich jak zagięcia i deformacje. Może to oznaczać, że filtr oleju w obudowie nie został prawidłowo zainstalowany podczas ostatniego serwisu. Może również wskazywać, że filtr był zatkany i był ograniczony przepływ oleju. Należy również spojrzeć na zaślepki filtra oleju, aby oddzielić powierzchnię uszczelniającą.

 

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij